Ny inredning

Amatörradiohobbyn är rätt så utrymmeskrävande både inom- och utomhus. YL har upplåtit ett helt rum för sådana aktiviteter. Det är jag mycket tacksam för. Till slut blev dock rummet för trångt, nya prylar, knasiga möbler osv. Se foto nedan på rummet tidigare i år. Lösningen för ett bättre disponerat rum blev prylrensning och IKEA-inköp av skitbilliga bord och hurtsar. Allt ligger numera lätt åtkomligt och öppet på borden och inga apparater finns på golvet. Tidigare var det mycket krälande på golvet och kabelletande i hyllor m m. Nu finns det till och med plats för YL:s aktiviteter. Mitt radioapparatintresse började i 12-årsåldern. Inte mycket plats då eftersom jag delade rum med mina två bröder. I första egna lägenheten disponerade jag en klädkammare. Tänk att det skulle ta så många år att få till en fin och rymlig radiolekstuga!